miloszp7 |
Wysłany: Śro 0:05, 10 Lut 2010 Temat postu: * 20-21/03/10 Operacja "Ardeny 2010" |
|
BRAK UDZIAŁU!
OPERACJA "ARDENY 2010"
Dostaliśmy na WMASG zaproszenie od pogonczyka z GROM-Łódź, cyt:
"ZAPROSZENIE
W imieniu organizatorów zapraszam szanownych kolegów do udziału w dwudniowym Zlocie Pierwszego Dnia Wiosny, podczas którego dokonamy heroicznego wyczynu odtworzenia dwóch słynnych operacji alianckich znanych pod nazwą:
Operacja Market Garden
ofensywa w Ardenach.
Zlot odbędzie się na terenie miejscówki Łowicz-Czajki w dniach 20-21 marca 2010 r.
Byłoby niepowetowaną stratą dla Zlotu, gdyby zabrakło w nim udziału Waszej szacownej Grupy.
strona tematu: http://wmasg.pl/forum/index.php?showtopic=62686
strona listy zgłoszeń: http://wmasg.pl/forum/index.php?showtopic=86473&hl=
Pozdrawiam
Powała – dowódca GROM-Łódź"
DATA: 20-21 MARZEC 2010
MIEJSCE: Łowicz-Czajki
Dwudniowy zlot Air Soft
dzień pierwszy – Operacja Market Garden
dzień drugi – Ofensywa w Ardenach
Organizatorzy:
1.GROM – Łódź ul. Limanowskiego 150
2.„AK MILITARIA” sklep z militariami - Łódź ul. Limanowskiego 150
Termin zlotu:
- 20-21.marca 2010 r.
Miejsce zlotu:
- Łowicz-Czajki (mapka dojazdu będzie dostępna na stronie http://www.akmilitaria.pl/product_info.php...dd6d920bc5ec88). Scenariusze zlotu oparte są autentycznych wydarzeniach ofensywy Aliantów w okresie jesienno-zimowym przełomu lat 1944/1945:
zakończonej klęską aliantów operacji Market Garden (rys historyczny na stronie http://www.akmilitaria.pl/product_info.php...b3c452dece2def)
zakończonej zwycięstwem aliantów bitwy znanej pod angielską nazwą Battle of the Bulge (rys historyczny na stronie http://www.akmilitaria.pl/product_info.php...b3c452dece2def)
Organizacja imprezy:
Całością gry dowodzi Sztab w skład którego wchodzą:
przedstawiciel organizatora Powała – dowódca GROM-Łódź,
Dwight Eisenhower: (złożono propozycję objęcia roli i oczekujemy odpowiedzi od dowódcy grupy T.G.A Szpon),
Walther Model: (złożono propozycję objęcia roli i oczekujemy odpowiedzi od dowódcy grupy The Wild Geese),
sędzia-obserwator Pinky – z-ca dowódcy grupy GROM-Łódź,
szef grupy logistyki: Aris – z-ca dowódca grupy GROM-Łódź.
Powołani dowódcy oddziałów podlegają bezpośrednio naczelnym dowódcom stron konfliktu i są zobowiązani poprzez podległe oddziały wykonywać rozkazy.
Powołuje się zespół logistyczno-arbitrażowy:
- członkowie grupy ATOM - Modliborzyce,
- członkowie grupy GROM - Łódź
Dzień pierwszy:
Terminarz :
1.8:00-9:00 – rejestracja uczestników.
2.9:00-9:30 – wydanie przez Sztab rozkazów Części I dla dowódców oddziałów.
3.10:00-13:00 – realizacja Części I rozkazów.
4.13:00-14:00 – przerwa techniczna (baterie, gaz, kulki, piciu, siusiu, papu etc.), wydanie przez Sztab rozkazów Części II dla dowódców oddziałów.
5.14:00-16:30 – realizacja Części II rozkazów.
6.16:30 – kuchnia polowa.
7.18:00 – koncert młodzieżowego zespołu Hip-Hop
8.22:00 – „siusiu, paciorek i spać”, lub „nocne Polaków rozmowy”.
Zwycięzcą całego scenariusza jest strona, która o godzinie 16-tej (bądź wcześniej – jeśli organizator z przyczyn niezależnych lub technicznych zdecyduje się na skrócenie czasu rozgrywki) będzie kontrolowała punkt D na mapie (mapy będą rozdane wraz z rozkazami). Dodatkowo o godzinie 16:00 organizator wstrzyma rozgrywkę i dostarczy dowódcom dodatkowy rozkaz „bonusowy”. Rozegranie bonusu potrwa ok. 30 minut i ostatecznie zakończy Operację Market Garden.
Rozgrywkę pomiędzy II Kolumną Pancerną , 43 Dywizją Pancerną oraz 1 Dywizją Powietrzno Desantową, nadzoruje osobiście sędzia-obserwator.
Grupa wojsk alianckich:
1. 1 Dywizja Powietrzno Desantowa
2. 101 Dywizja Powietrzno Desantowa
3. 82 Dywizja Powietrzno Desantowa
4. 1 Samodzielna Brygada Spadochronowa
5. 43 Dywizja Piechoty
Grupa wojsk niemieckich:
1. II Kolumna Pancerna SS
2. II Kolumna Spadochronowa
Główne punkty gry:
Celem wojsk niemieckich jest niedopuszczenie do zdobycia przez wojska Alianckie miasta Arnhem i zadanie Aliantom jak największych strat.
Celem wojsk alianckich jest wyparcie Niemiec z Arnhem.
Celem dodatkowym obydwu stron jest wykonanie BONUSU. Treść rozkazów związanych z Bonusem zostanie dostarczona na pole bitwy o godzinie 16:00
Planowane operacje:
1.Operacja na moście na Kanale Wilhelminy w Son.
2.Operacja na moście na rzece Waal w Nijmegen.
3.Bitwa o Eindhoven.
4.Bitwa o Neerpelt.
5.Bitwa o Elst.
6.Bitwa o Arnhem.
7.”Operacja Berlin”.
Respawny:
Respawn oznaczony na mapie literami X, Y, Z trwa 10 pełnych minut zegarowych. Jeśli w respawnie znajdzie się cała drużyna – ożywa natychmiast.
Respawn oznaczony na mapie literą W ożywają trwa 5 pełnych minut zegarowych w pierwszej części rozgrywki (do przerwy). Po przerwie trwa 15 pełnych minut zegarowych.
Dzień drugi:
Terminarz:
1.8:00-9:00 – rejestracja uczestników.
2.9:00-9:30 – wydanie rozkazów dla dowódców oddziałów.
3.10:00-15:00 – realizacja zaplanowanych operacji według wydanych rozkazów.
4.15:00 – kuchnia polowa.
5.16:00 – uroczyste zakończenie Zlotu
Główne punkty gry:
Celem ataku niemieckiego jest zdobycie w wyznaczonym czasie ( 09.30 – 15.30) składów paliwa co umożliwi im kontynuowanie natarcia i zwycięstwo. W przypadku nie zdobycia składów paliwa natarcie niemieckie staje z braku paliwa i jest to przegrana wojsk niemieckich.
Grupa wojsk aliantów:
1. 99 Dywizja piechoty
2. 101 desantowa
3. 106 Dywizja Piechoty
4. 2 Dywizja piechoty
5. Żandarmeria polowa MP
Grupa wojsk niemieckich:
1. 6 Armia Pancerna
2. 5 Armia Pancerna
3. 7 Armia
4. 15 Armia
5. Grupa Otto Sokorzennego
Planowane operacje:
1. Operacja „Stösser”
2. Operacja „Greif”
3. Rajd Kampfgruppe Peiper
4. Masakra w Malmedy
5. Natarcie na St. Vith
6. Obrona i odsiecz Bastogne
Respawny:
1. Nie ma respawnów indywidualnych, w zamian, każdy oddział wyznacza ze swojego grona medyków, nie więcej niż 1 na 20 uczestników. Medykiem nie może być dowódca, lub zastępca dowódcy oddziału, Każdy medyk wyposażony jest w 5 oznakowanych opatrunków (dostarczy sponsor). W przypadku trafienia uczestnik oznakowuje się czerwoną chustą, pozostaje na miejscu trafienia i wzywa pomoc okrzykiem „medyk”, który podaje opatrunek, trafiony pozostaje na miejscu trafienia przez 10 minut, a następnie oddaje opatrunek medykowi włączając się do gry (opatrunków nie należy rozpakowywać i zakładać, do odzyskania życia wystarcza jego posiadanie, opatrunki rozpakowane zostaną wyłączone z użycia przez arbitra, co zmniejszy szanse ożywiania dla całego oddziału). Medyk bierze normalny udział w akcji, w przypadku trafienia jest on wyłączony z gry na 10 minut, podczas których pozostaje na miejscu trafienia i w czasie których nie ma prawa udzielania pomocy kolegom. Medyk może skorzystać z natychmiastowego „ożywienia” poprzez oddanie opatrunku arbitrowi, opatrunek jest na stałe wykluczany z użycia (nie podlega zwrotowi co zmniejszy szanse ożywiania dla całego oddziału). Wolno korzystać z pomocy medyków z innych oddziałów. Nie wolno używać nieoznakowanych opatrunków. Ranni (zarówno uczestnicy, jak i medycy) podczas 10-cio minutowego okresu wykluczenia, mogą być przenoszeni i transportowani w dowolny sposób przez pozostałych uczestników oddziału, nie mogą poruszać się samodzielnie.
2. Stosowane są respawny zbiorowe w przypadku wyeliminowania z gry dowódcy i jego zastępcy, wówczas arbiter nakazuje udanie się całego oddziału do sztabu skąd po 10 minutach oddział w całości wraca do gry.
Regulamin obowiązujący dla obydwu scenariuszy:
Zagadnienia techniczne
1. Dozwolone jest używanie środków technicznych (miny, dymy, petardy, granaty).
2. Dowódcy oddziałów komunikują się ze sztabem telefonem komórkowym. Dowódcom oddziałów zezwala się na wewnętrzne używanie własnych środków łączności
3. Wszystkie operacje nadzorują przydzieleni do każdego oddziału arbitrzy (czerwony hełm) pełniący rolę rozjemcy i nadzorującego przestrzegania zasad gry. Od decyzji arbitra przysługuje apelacja do sędziego-obserwatora.
Arbitrzy uprawnieni są do:
- wykluczenie z gry pojedynczego uczestnika,
- wykluczenie z gry całego oddziału,
- przerwania operacji.
Obowiązuje bezwzględny zakaz atakowania arbitrów i strzelania do nich.
4. W czasie gry żołnierzy stron nie obowiązuje dyscyplina mundurowa (mundury i repliki broni z epoki mile widziane), strony będą oznakowane (sposób oznakowania zostanie ustalony w terminie późniejszym).
5. Medycy oznakowani są zielonymi opaskami z czerwonym krzyżem.
6. Obsadzenie dowódców poszczególnych oddziałów dokonają Dwight Eisenhower i Walther Model na tydzień przed terminem gry, w porozumieniu z potencjalnymi kandydatami.
7. Lista zgłoszeń zostanie zamknięta dnia 19-tego marca o godzinie 24:00. Ze względu na rozbudowany scenariusz oraz liczbę oddziałów zaangażowanych w grę wojenną, pożądaną liczbę uczestników określa się na minimum 100 osób, oczywiście większa liczba uczestników mile widziana.
8. Ograniczenia wiekowe:
osoby powyżej ukończonych 18 lat bez ograniczeń,
osoby w wieku ukończonych 16 lat mają obowiązek złożyć przy rejestracji zgodę opiekunów prawnych według wzoru opublikowanego i dostępnego na stronie http://akmilitaria.phorum.pl/viewtopic.php?t=13
osoby w wieku ukończonych 14 lat mają obowiązek złożyć przy rejestracji zgodę opiekunów prawnych według wzoru opublikowanego i dostępnego na stronie http://akmilitaria.phorum.pl/viewtopic.php?t=13 oraz przez cały czas trwania Zlotu pozostawać pod bezpośrednią opieką pełnoletniego uczestnika, w przypadku trafienia opiekuna, podopieczny musi wraz z nim udać się na respawn (dzień pierwszy) lub pozostawać (dzień drugi) do czasu ożywienia i nie może uczestniczyć w akcji, w przypadku trafienia podopiecznego, opiekun musi z nim udać się na respawn (dzień pierwszy) lub pozostawać (dzień drugi) do czasu ożywienia i nie może uczestniczyć w akcji.
Podczas imprezy będzie można zaopatrzyć się w kulki, grengas, kapsuły CO2, akumulatory, wodę mineralną, batony proteinowe, doładować akumulator, a w przypadku uszkodzenia repliki, wypożyczyć repliki zastępcze, pod zastaw własnej repliki.
Przyjazd możliwy już od godziny 17-tej w dniu 19 marca. Wyznaczony będzie teren biwakowania.
Zapraszamy do udziału i życzymy wszystkim udanej zabawy.
W imieniu organizatorów zapraszam do zapisów. Prosimy o podawanie przynależności do grupy AS i preferencji dotyczących strony konfliktu: "Alianci", "Niemcy". |
|